مشاوره تخصصی محصول

استنلس استیل 304

سینک استیل

آلیاژی که پایه آن از آهن است و کمتر از 2% کربن دارد استیل نامیده می شود. بسته به نوع و مقدار دیگر عناصر موجود در آن خواص مکانیکی نظیر سختی و شکل پذیری مشخص می شود. با افزودن برخی عناصر به آهن آلیاژ هایی تولید می شود که خواص بسیار عالی دارند. به عنوان مثال با اضافه نمودن کروم به آهن، استیل ضد زنگ یا استینلس استیل بدست می آید که در مقابل خوردگی های مختلف مقاومت بالایی دارد که در صورت رعایت نکردن عناصر ترکیبی، کیفیت خود را از دست می دهد با مشاهده تصویر زیر می توانید نمونه ای از این خوردگی را مشاهده کنید.

 

خوردگی سینک استیل آشپزخانه

 

استنلس استیل های آستنیت سری 304 چون کربن کمتری دارد، جذب آهنربا نمی شوند و اصطلاحا به آن استیل نگیر می گویند.

 

 

ویژگی های استنلس 304

مشخصات سینک استیل آشپزخانه

دسته آستنیتی

آستنیت یکی از فاز های آهن می باشد که در آهن بدون عنصرهای آلیاژی در محدوده دمای 910 تا 1400 درجه سانتی گراد پایدار است. با افزودن عنصرهای آستنیت زا (مانند Ni) می توان آن را در دمای محیط نیز مقاوم نمود. وجود 8 تا 10% نیکل به ازای 18% کروم، ساختار آلیاژ را به صورت آستنیتی مقاوم می نماید. این تبدیل فاز منجر به تغییر زیاد ویژگی مکانیکی از جمله زیاد شدن شکل پذیری آلیاژ می شود. غیر آهن ربایی، توانایی فرم پذیری زیاد، توانایی تحمل دما تا 475 درجه سانتی گراد، دارای ویژگی ضد خوردگی و ضد سایش بسیار خوب، دارای توانایی سخت کاری به طور کلی پایداری به خوردگی و سایش دسته های آستنیتی نسبت به دسته های دیگر استنلس استیل زیادتر می باشد و در نتیجه مصرف آنها نیز از این نظر زیادتر خواهد بود. این آلیاژ ها به استنلس استیل نگیر مشهور هستند. در واقع، نگیر بودن، نشان دهنده خواص غیرمغناطیسی این آلیاژ ها به علت دارا بودن زمینه و ساختار آستنیتی آنهاست.

سینک استیل آشپزخانه

AISI مخفف عبارت انجمن آهن و فولاد امریکا است که برای اولین بار اقدام به دسته بندی و نامگذاری استنلس استیل ها مانند304،316 و دیگر گریدهای استیل نموده است.

 

چه چیز باعث می شود استنلس استیل ضد زنگ باشد؟

 

استیل وقتی ضد زنگ است که حداقل 10.5 % کروم داشته باشد . کروم پس از ترکیب با اکسیژن هوا اکسید کروم تشکیل میدهد که لایه ای روی استینلس استیل تشکیل می دهد. این لایه دیده نمی شود ولی باعث می شود ارتباط بین هوا و فلز از بین رفته و استیل سالم بماند. مقدار بیشتر کروم و نیز برخی دیگر از عناصر موجود در آلیاژ شبیه نیکل و مولیبدن این لایه را نقویت کرده و خاصیت ضد زنگ بودن را افزایش می دهد.  استیل 304 حاوی 18% کروم و 8% نیکل است.

زنگ زدگی استیل آشپزخانه

 

آیا استنلس استیل قابل بازیافت است؟

استینلس استیل 100% قابل بازیافت است . استیل ضایعاتی ذوب شده و دوباره قالب گیری می شود. بین 68 تا 80 درصد از تولید استینلس استیل به روش بازیافت ضایعات صورت می گیرد.

سینک آشپزخانه استیل البرز 812

آیا استینلس استیل می تواند در دماهای بالا و پایین کار کند؟

بله ، استینلس استیل مقاومت بسیار خوبی در مقابل دماهای بسیار بالا ( تا هزار درجه سانتیگراد ) و بسیار پائین (تا منفی 200 درجه سانتیگراد )دارد. در لوازمی که با حرارت بالا یا شوک دمایی سروکار دارند، مثل اجاق گاز جنس استیل میتواند مفید و کارساز واقع شود.

 

ارائه مشاوره رایگان درباره کیفیت استیل محصولات

برای اطمینان از کیفیت بالای استیل به کار رفته در لوازم توکار آشپزخانه مثل اجاق گاز، سینک ظرفشویی و هود آشپزخانه میتوانید همین حالا با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید و به طور رایگان مشاوره تخصصی دریافت کنید. محصولات فروشگاه اینترنتی بیژه از کیفیت بالایی برخوردار هستند و کالاهای استیل از جنس استیل 304 بوده تا خریداران محترم رضایت کاملی داشته باشند و محصول خریداری شده را سالیان زیادی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *