مشاوره تخصصی محصول

انواع هود آشپزخانه

بازار هود آشپزخانه ممکن است در نگاه اول چشمگیر باشد، چرا که تنوع آن ها زیاد است، اما بیشترین تاثیر در تصمیم گیری خریداران هود، نوع طراحی آشپزخانه هاست.

رایج ترین هودهای آشپزخانه

وقتی هود آشپزخانه شما کار نمی کند (یا از آن خسته شده اید) احتمال جایگزین کردن آن با نوع مشابه که مناسب همان فضا باشد بیشتر است. اگر می خواهید آشپزخانه جدیدی بسازید یا در حال بازسازی مدل آشپزخانه هستید حق انتخاب شما بالاست که در اینجا نمونه های گوناگون برای سلیقه های مختلف را جمع آوری نموده ایم.

هود زیرکابینتی آشپزخانه

هود زیرکابینتی یکی از رایج ترین مدل هود است که نسل اول هودها محسوب می شود، این انتخاب کاملا به صرفه است که با طرح های انواع آشپزخانه ها متناسب است.

هود آشپزخانه زیرکابینتی

این نوع هود در زیر کابینت و بالای اجاق گاز یا هود و متناسب با طول و پهنای اجاق گاز نصب می شود به طوریکه بتواند تمامی گرما و دودی را که بالا می آیند پیش از آنکه به کابینت ها برسد بگیرد. نصب هودهای زیر کابینتی نسبتا آسان است.

هود آشپزخانه

شما هودهایی را می بینید که بسیار مدرن و شیک هستند و برخی دیگراز آن ها طوری طراحی شده اند که بدون آنکه ظاهری جالب توجه داشته باشند، بسیار کاربردی هستند. برخی مدل های زیرکابینتی دارای لوله هایی هستند که دود و ذرات را به بیرون از آشپزخانه منتقل می کنند در حالیکه گونه های بدون لوله که فقط چربی و بخار و ذرات آب و روغن غذا را جذب می کنند، مدل های لوله دار، دارای کارایی بهتری هستند.

هود دیواری آشپزخانه، هود شومینه ای

برخی از هودها در نقاطی نصب می شوند که کابینت ها دربالای آن ها نیستند. در این موارد، مسلم است هودهای زیر کابینتی انتخاب شما نیستند و بسیاری از خانه داران هودهای دیواری را ترجیح می دهند. هود شومینه گاهی به دودکش های دیواری موسوم اند، زیرا غالبا ظاهر آن ها به دودکش می ماند، انتهای آن ها پهن تر است که مناسب کشش دود با طول اجاق گاز است.
هود شومینه ای آشپزخانه

این ویژگی آن ها کمک می کند هر چیزی که به سمت بالا می آید بگیرند و این لوله به سمت هواکش باریک می شود که شبیه دودکش است. این نوع هودها معمولا کمی گران تر از مدل های هود زیر کابینتی است.

هود آشپزخانه 2

اما بسیاری از مردم آن ها را به خاطر شکل ظاهری شان بیشتر می پسندند. این نوع هودها از لحاظ نصب بالای اجاق گاز منطقی تر هستند چرا که در نقاطی نصب می شوند که بالای آن ها کابینتی نیست.

هود مورب، دکوراتیو

هود مورب روی دیوار نصب می شود و با شیب 45 درجه بالای اجاق گاز قرار میگیرد. نمای شیشه ای یا استیل دارد و جزو زیباترین انواع هود است. اگر به دکوراسیون زیبای آشپزخانه اهمیت می دهید این نوع هود را انتخاب کنید.

هود مخفی آشپزخانه، Hidden Hood

با توجه به طراحی مدرن آشپزخانه ها، طرفداران هود مخفی بیشتر شده است. هود مخفی داخل کابینت ها جاسازی می شود و در نمای آشپزخانه دیده نمی شود.

اگر طراحی یکسره کابینت را برای آشپزخانه می پسندید هود مخفی بهترین انتخاب است.

هود جزیره آشپزخانه، Island

هود جزیره، از لحاظ طرح و شکل خیلی شبیه هود شومینه است اما وضعیت نصب آن ها برای جاهایی مناسب است که دیواری جهت نصب آن نباشد، بنابراین اساسا بالای اجاق گازی که در یک آشپزخانه جزیره نصب شده به کار می روند و به جای اینکه لولۀ هواکش به دیوار متصل شود به سقف وصل میشود و دودها را از این راه تهویه می کنند.

هود آشپزخانه جزیره

این نوع هودها قاعدتاً قیمت بالاتری دارند اما بسیاری از آن ها به طور ویژه به گونه ای طراحی شده اند که شیک و چشمگیر هستند. بسیاری از طراحان احتمالاً هود جزیره ای را با اهداف زیبایی کار انتخاب می کنند اما این گزینه برای کسانی منطقی تراست که اجاق گاز آن ها به عنوان جزیره در وسط آشپزخانه باشد.

هود آشپزخانه

هود کشویی آشپزخانه

هود کشویی با افزایش سطح مکش هوا می توانند هوای بیشتری را جذب کرده و تهویه سریعتری دارند. وارد کردن آن ها در دکوراسیون شما آسان هست، اگر به دنبال آشپزخانه ای زیبا با طراحی هنری هستید این انتخاب مناسب است.

این مدل هودها به خاطر انعطاف پذیری اشان فوق العاده هستند و در جای خود به صرفه اند.

هود آسانسوری آشپزخانه، Down draft hood

هودهای رو به پایین معمولا از لحاظ کارآیی کم ترین انتخاب در این لیست می باشند، اما این ها مناسب کسانی هستند که می خواهند هودشان در زمانیکه از آن استفاده نمی شود از لحاظ بصری فوق العاده باشند.

هود آسانسوری با لوله ای که به کف آشپزخانه متصل است هوای آشپزخانه را خارج می کند. به گونه ای کار می کند که دود و هوا (برخلاف جریان طبیعی رو به بالا) به سمت پایین حرکت می دهد . این نوع هود در مدل های کم و محدودی تولید می شوند و قیمت بالاتری دارند.

این هودها بیشتر مورد انتخاب کسانی هستند که دارای گازهای جزیره می باشند و نمی خواهند هود جزیره کرده یا نمی خواهند لوله هود در سقف آشپزخانه داشته باشند.

انتخاب هود مناسب آشپزخانه

با توجه به توضیحات بالا، انتخاب هود مناسب برای آشپزخانه تان راحت تر انجام می شود. مشاوره رایگان، یکی از خدماتی است که فروشگاه اینترنتی بیژه به افراد می دهد. شما می توانید همین حالا با شماره 32731000-026 تماس گرفته و سوالات خود را درباره هود، نصب آن در آشپزخانه و یا انتخاب هود متناسب با آشپزخانه خودتان را از کارشناسان متخصص ما بپرسید تا اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

کارت هدیهخرید از این فروشگاه اینترنتی مزایای زیادی برای شما خواهد داشت، از جمله حمل رایگان به شهرهای مختلف کشور، دریافت کارت هدیه نقدی و عضویت در باشگاه مشتریان بیژه زیرا هدف ما جلب رضایت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *