مشاوره تخصصی محصول

راهنمای فارسی فر مایرباخ

مایرباخ برند آلمانی است که به صورت تخصصی در زمینه لوازم توکار آشپزخانه فعالیت می کند. فر توکار مایرباخ با کیفیت بسیار بالایی در کارخانه مایرباخ، واقع در کشور لهستان تولید می شود. فر مایرباخ از نظر طراحی و کیفیت برنده ی چندین جایزه ی بین المللی می باشد که از آن جمله میتوان به دریافت جایزه red dot اشاره کرد.

فر مایرباخ از بهترین و پیشرفته ترین فرهای ساخته شده در جهان است که از نظر کیفیت و امکانات در سطح بسیار خوبی قرار دارد، در ادامه به امکانات فرهای مایرباخ اشاره می کنیم.

 

قابلیت تنظیم از طریق wifi

فر مایرباخ از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است. استفاده از wifi برای تنظیمات فر، این قابلیت را فراهم می کند که از طریق موبایل، تبلت یا کامپیوتر به برنامه های فر دسترسی داشته و تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید. برخی مدل ها مانند فر مایرباخ MBO8B و فر مایرباخ MBO8Bs مجهز به این تکنولوژی می باشند.

 

نوع کارکرد فرمایرباخ

فرهای توکار آشپزخانه از نظر کارکرد سه دسته هستند؛

  • فر گازی: گرمایش بالا و پایین فر توسط شعله های گاز صورت میگیرد.
  • فر گاز و برق: گرمایش پایین فر، توسط شعله گاز و گرمایش بالای فر، توسط المنت های برقی صورت می گیرد.
  • فر برقی: گرمایش بالا و پایین فر توسط المنت های برقی صورت می گیرد.

مایرباخ به دقیق بودن میزان حرارت و کیفیت پخت اهمیت زیادی می دهد، از اینرو تمام مدل های فر مایرباخ کارکرد برقی دارند.

فر برقی آشپزخانه

از المنت های برقی بالا، پایین، گریل و المنت دور فن کانوکشن برای گرمایش فر استفاده می شود. دقت پخت در فرهای فول برق بسیار بیشتر از انواع دیگر است، حتی خطای نیم درجه سانتی گراد ندارند. آپشن های پیشرفته تری، مانند سیستم یخ زدایی در فر برقی موجود می باشد که در فر گازی یا فر با کارکرد گاز و برق دیده نمی شود.

المنت رینگی که اطراف فن کانوکشن قرار گرفته باعث می شود همواره هوایی با دمایی یکنواخت در کل فر جریان داشته باشد و غذا با کیفیت بالایی مغز پخت شود.

 

حالت های مختلف عملکرد فر

عملکرد فر برقی مایرباخ بسیار متنوع می باشد که چند نمونه را ذکر می کنیم؛

  • المنت گرمایی بالا و پایین : برای پخت غذا با دمای یکسان از بالا و پایین
  • گریل : گرما مستقیما از المنت گرمایی مادون قرمز که در سقف فر قرار دارد بر روی غذا می تابد و سطح غذا را برشته می کند.
  • گریل با فن : المنت گرمایی مادون قرمز و فن همزمان عمل می کنند و برای کباب کردن و گریل کردن قطعات بزرگ گوشت و مرغ استفاده می شود.
  • فن با المنت گرمایی پایین: برای پخت انواع شیرینی و کنسرو کردن مواد غذایی استفاده می شود.
  • فن با هوای داغ: فن عقب فر جریان ممتد هوای داغ را به سوی کیک یا گوشت هدایت می کند.
  • یخ زدایی: جریان هوا بدون روشن شدن هیچ یک از المنت ها به گردش در می آید و به آرامی یخ زدایی می کند.

قابلیت بخارپز کردن مواد غذایی

برخی مدل های فر مایرباخ مجهز به مخزن آب می باشند که برای بخارپز کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. چندین برنامه ی پخت بخارپز در منوی فر مایرباخ وجود دارد که شما را در تهیه غذاهای سبک و مغذی به روش بخارپز کمک می کند.

این قابلیت در مدل های فر مایرباخ مدل MBO1XS ، فر مایرباخ مدل MBO8BS و فر مایرباخ مدل MBO2XS وجود دارد.

 

مجهز به سیستم خود تمیز کن self clean

حین پخت مواد غذایی احتمال پاشیدن روغن و تکه هایی از مواد غذایی در محفظه داخلی فر وجود دارد. یکی از سخت ترین کارها تمیز کردن محفظه داخلی فر می باشد که سازندگان فر مایرباخ این نکته را در نظر گرفته و راه کارهای خوبی برای حل این مسئله در نظر گرفته اند. سلف کلین یا سیستم خود تمیز کن قابلیتی مهم در فر مایرباخ محسوب می شود که انواع روش های سلف کلین را توضیح می دهیم.

 

  • سیستم تمیز کن پیرولتیک (pyrolitic)

در این روش فر تا دمای 490 درجه سانتی گراد گرم می شود و هرگونه چربی و مواد زائد موجود در دیواره ها و منافذ محفظه داخل فر را به خاکستر تبدیل می کند که پس از اتمام پاکسازی می توانید خاکسترها را بدون نیاز به مود شوینده و فقط با یک دستمال مرطوب پاکسازی کنید.

 

 

داشتن سیستم خود تمیز کن پایرولیتیک، نشان دهنده ی کیفیت بالای ساخت فر می باشد زیرا فقط فرهای بسیار باکیفیت که اجزای داخلی آن در برابر این دمای بالا مقاوم باشند و عایق بندی خوبی داشته باشند مجهز به این نوع سلف کلین می باشند.

 

  • سیستم تمیز کن کاتالیتیک (catalytic)

در فرهای مجهز شده به این نوع سلف کلین از صفحات کاتالیزی در دیواره های کناری فر استفاده می شود. این صفحات دارای پوششی از مواد کاتالیزور مخصوصی هستند که مواد حاصل از پاشیده شدن غذا را جذب کرده و با خاصیت کاتالیزی مواد این صفحه اکسیداسیون انجام می شود و نیازی به پاکسازی توسط شما نمی باشد.

حسگر پخت گوشت (meat probe)

این فر برای مغز پخت شدن گوشت راه کار جالبی در نظر گرفته است. استفاده از حسگر پخت گوشت این امکان را می دهد تا حسگری داخل بافت گوشت قرار دهید و از دمای داخل آن هنگام پخت آگاه شده و عملیات پخت را تا زمانی که دمای داخل بافت گوشت به دمای مورد نظر شما برسد ادامه می دهد و بعداز مغز پخت شدن گوشت عملیات پخت را متوقف می کند.

طراحی خاص سینی فر مایرباخ

سینی فر مایرباخ کاملا نچسب می باشد، طرح های مشبک مخصوصی در سطح سینی دیده می شود که به منظور عبور هوا بین سینی و غذا در نظر گرفته شده است. این گردش هوا از شیارهای کف سینی موجب جلوگیری از چسبیدن و سوختن سطح زیرین غذا می شود.

 

فضای داخلی فر مایرباخ

جنس و نوع ساخت محفظه داخلی فر، که به آن تنوره نیز میگویند اهمیت زیادی دارد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و مقاوم به دمای بسیار بالا از مزایای فر مایرباخ می باشد. کیفیت بالای لعاب به کار رفته در بدنه داخلی فر که هیچگونه خلل و فرجی نداشته باشد، نفوذ چربی را داخل بافت لعاب غیر ممکن می سازد و تمیز کردن آنرا بسیار آسان می کند.

استفاده از لامپ پر نور که دمای بالای داخل فر هیچگونه آسیبی به آن نمی رساند باعث شده فضای روشن و پرنوری را حین پخت غذا داشته باشید و از پشت درب شیشه ای فر، مراحل پخت غذا را با دقت مشاهده کنید.

خصوصیات درب فر مایرباخ

برای درب فر مایر باخ تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده تا انتقال حرارت از طریق درب فر صورت نگرفته و پخت بهتری صورت گیرد. استفاده از درب سه جداره و عبور هوا از میان لایه های درب فر، آنرا کاملا عایق کرده است. شیشه استفاده شده دارای قابلیت بازتاب حرارت به داخل فر می باشد که این امکان در بسیاری از فر ها دیده نمی شود.

استفاده از ریل تلسکوپی برای قفسه های فرمایرباخ

ریل تلسکوپی فر آشپزخانه

در قفسه های معمولی فر، شما باید ماده غذایی را به داخل فر برده و روی قفسه مورد نظرتان قرار دهید. در صورتیکه ریل تلسکوپی این امکان را می دهد که قفسه از داخل فر، مانند کشو به بیرون از محفظه فر کشیده و به راحتی غذا را روی قفسه قرار داده و به داخل فر هل دهید. استفاده از ریل تلسکوپی، مخصوصا زمانی که عملیات پخت تمام شده و قصد خارج کردن غذا از فر را دارید، بسیار کمک کننده است زیرا هنوز فضای داخلی فر داغ بوده و با بردن دست داخل فر، احتمال سوختگی دست وجود دارد ولی با بیرون کشیدن قفسه در محیط بیرون از فر، می توانید براحتی غذا را بردارید.

 

دستورالعمل استفاده از فر مایرباخ از لینک های زیر قابل دریافت هستند.

دانلود دفترچه راهنمای فارسی فر مایرباخ MAYERBACH

دانلود دفترچه راهنمای فارسی فر مایرباخ MAYERBACH سری مجیشن

مشاوره یا خرید فر مایرباخ

فر مایرباخ یک فر آلمانی است و جزو بهترین و تخصصی ترین فرهای جهان است. این فر کیفیت بسیار بالایی داشته و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا را در آن مشاهده می کنید. واردات این فر به تعداد محدودی انجام می شود و فروشگاه های کمی این برند را به فروش می رسانند.

کارت هدیه

فروشگاه اینترنتی بیژه این افتخار را دارد که فر مایرباخ را با قیمت مناسب به همراه کارت هدیه نقدی و ارسال رایگان به سراسر کشور انجام می دهد. برای مشاوره یا خرید فر مایرباخ میتوانید به راحتی با ما تماس بگیرید و از راهنمایی کارشناسان متخصص ما بهره مند شوید.

17 دیدگاه برای “راهنمای فارسی فر مایرباخ

  1. مدیر سایت گفت:

    سلام دوست عزیز
    ممنون از توجه و دقت نظر شما.

  2. طاهره غلامی گفت:

    سلام لطف میکنید توضیح بدهید برای اولین بار باید چطور از فربرقی مایر باخ استفاده کرد.من دفترچه راهنما ندارم نمیتونم باهاش کار کنم

    1. a alizadeh گفت:

      سلام. لطفا در ابتدا دفترچه راهنمای فارسی فر مایرباخ رو دانلود کنید.
      برای کار کردن با این فر اول دکمه پاور را زده و درجه حرارت را تعیین میکنید. در قسمت چپ کنترل پنل دستگاه می توانید با دکمه های (+) و (-) حرارت را کم و زیاد کنید.
      در قسمت وسط فر برقی مایرباخ دکمه منو و LCD نشان دهنده اطلاعات وجود دارد. در قسمت راست دستگاه، دکمه خود تمیز کن فر تعبیه شده است. با کار کردن از فر توکار مایرباخ لذت ببرید.

  3. علی کرمی گفت:

    با سلام
    لطف می کنید دفترچه راهنمای مدل mbo4x رو به این نشانی ایمیل بفرستید
    با تشکر

    1. a alizadeh گفت:

      با سلام و احترام،دفترچه راهنمای فر مایرباخ خدمت شما

  4. جان نثار گفت:

    سلام خسته نباشید
    فر مایرباخ من داغ نمیکنه علت چی میتونه باشه؟ ?

    1. a alizadeh گفت:

      سلام وقت بخیر، تمامی مدل های فر مایرباخ دارای دفترچه راهنما هستند، شما میتوانید با مراجعه به دفترچه راهنما علت را پیدا کنید. اما راه حل بعدی برای رفع مشکل فر مایرباخ، تماس با خدمات پس از فروش آن می باشد.
      موفق باشید.

  5. علی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من دفترچه راهنما مدل کانفورت رو گم کردم و نمیتونم روشنش کنم ممنون میشم لینک دفترچه راهنما رو برام ارسال کنید.
    با تشکر فراوان

  6. زینب گفت:

    بسیار عالی توضیح دادین مدل فر من maestro هیت تنظیمات اتوماتیک رو بلد نیستم میشه راهنمایی کنین .

    1. با سلام و احترام خدمت شما، فر مایرباخ مدل maestro یا mbo4b ولوم های فشاری دارد و تمام تنظیمات آن دستی است اما در صورت اینکه بخواهید تنظیمات اتوماتیک انجام دهید در فر مایرباخ مدل هایی مانند smart و ایلوژینیست این قابلیت وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید دفترچه راهنمای فر مایرباخ را مطالعه بفرمایید. همچنین فر آروما آپشن های فر مایرباخ را دارد و فر بسیار با کیفیتی می باشد.

  7. مهدی صالحی گفت:

    سلام
    لطفا دفترچه راهنمای فارسی مدل mbo1x را هم قرار می دهید
    سپاس

    1. درود
      شما می توانید با مطالعه صفحه محصول فر مایرباخ mbo1x اطلاعات کاملی کسب کنید.

  8. مسعود گفت:

    سلام. فر مدل mbo2xs خریداری کرده ام. راهنمای استفاده از فر می خواستم. توضیحات نصاب چندان جالب نبود. نمی توانیم باهاش کار کنیم.با تشکر

  9. محمد گفت:

    سلام ميشه محبت كنيد كار با مايكروويو ماير باخ رو برام توضيح بديد؟ دفترچه راهنماشو ندارم،توي سايت ها هم گشتم ولي هيجا توضيحي نداده بود تا اينكه صفحه شمارو ديدم اميدوارم كه كمكم كنيد ممنونم

  10. گرجي گفت:

    با سلام،ببخشيد من فر مايرباخ مدل mbo6w مدل كانفيذنت خريدم،ولي راهنماي فارسي رو ندارم،ممنون ميشم برام ارسال كنيد.با تشكر

  11. pournasirizohreh گفت:

    ببخشید من دفترچه راهنمای فر مایر باخ رو‌ندارم‌امکانش هست ارسال بفرمایید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز شما می تونید در بخش مقالات دفترچه رو دانلود کنید یا شماره واتس آپ یا ایمیل برای ما ارسال بفرمایید تا دفترچه فر مایرباخ رو برای شما ارسال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *