مشاوره تخصصی محصول

جایزه طراحی رددات

محل محصولات رددات

جایزه طراحی محصول رددات به عنوان یکی از مورد توجه ترین نشان های کیفیت عالی طراحی در سطح بین المللی شناخته می شود مسابقه “جایزه طراحی محصول رد دات” که به طور بین المللی برگزار می شود، با کمک هیات داوران متشکل از کارشناسان عرصه طراحی، بهترین محصولات سال را مورد ارزیابی قرار می دهد. رِد دات دیزاین اِوارد عنوان جایزه ای است که در زمینه طراحی محصول و طراحی ارتباطی از سوی یک موسسه طراحی شناخته شده در اِسن آلمان به نام Design Zentrum   Nordrhein Westfalen  به برترین محصولات شرکت کننده در جشنواره ای تحت عنوان رد دات اعطا می شود. سازندگان و طراحان از سراسر جهان، جدیدترین محصولات خود را برای شرکت در این رویداد ثبت نام می کنند به امید آنکه بتوانند جایزه متمایز و مورد توجه “رد دات” را کسب نمایند. اما در خصوص جوایز نیز باید بگوییم که در قالب سه گروه مختلف تعریف شده اند:

 

تیم طراحی رد دات 2016

 

1.طراحی محصول و تیم طراح

از میان سه جایزه اصلی این رویداد Red Dot Award: Product Design قدیمی ترین شان است که تا سال 2000 میلادی نیز تحت عنوان Design Innovationen از آن یاد می شد. خود رقابت نیز برای دست اندرکاران صنایع مختلف برگزار می شود که از آن جمله می توان به مبلمان، لوازم خانگی، مکانیک، خودرو و ابزارهای مختلف اشاره نمود.

جایزه موسوم به Red Dot: Design Team of the Year نیز در اختیار تیم های طراحی قرا می گیرد که به خاطر دستاوردهای خود در زمینه طراحی بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده اند.

 

عکس رددات

2.طراحی ارتباطی

از سال 1993 میلادی تا کنون این جایزه به خاطر دستاوردهای که در زمینه طراحی سازمانی، تبلیغات و رسانه های تعاملی و در نهایت طراحی صدا شکل گرفتند به بهترین محصولات ارائه شد.

گفتنی است از سال 2008 میلادی، جایزه Red Dot: Agency of the Year هم به این بخش اضافه شده که در واقع به آژانس هایی تعلق می گیرد که بیشترین تاثیر را به خاطر دستاوردهای طراحی شان روی بازار گذاشته اند.

لوگوی رددات جایزه طراحی محصولات

3.مفهوم طراحی

در سال 2005 میلادی، رد دات جوایزی را هم برای برترین مفاهیم طراحی و همچنین نوآوری های ارائه شده در  این زمینه تعیین کرد که Red Dot Award: Design Concept نام دارد و همانطور که از نامش بر می آید حول مقوله هایی نظیر مفاهیم، ایده ها و چشم اندازهای طراحی تمرکز دارد.

امسال در بخش طراحی محصول، تولید کنندگان و طراحانی از 54 کشور دنیا حاضر بودند و به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در این زمینه پرداختند.

در مورد هیئت داوران این جشنواره هم باید بگوییم که اعضای آن را 21 متخصص طراح بین المللی تشکیل می دهند.

شرکت کنندگان در این رویداد می توانند نسبت به ثبت نام محصولات خود در مدت زمان مهلت های ثبت نام اولیه، معمول و دیر اقدام نمایند. 31 بخش این رویداد، فرصت مناسبی را برای ارائه طیف متنوع و وسیعی از طراحی محصول فراهم می نماید. این رویداد از کارشناسان متخصص طراحی از حوزه های مختلف موضوعی دعوت می نماید تا عضوی از هیات داوران این رویداد باشند. تیم قوی 40 نفره برگزاری این رویداد، خود را برای سه روز برگزاری برنامه های زنده و در محل وقف می کنند. نوآوری، کیفیت شکل و ظاهر محصول، کارایی و سازگاری با محیط زیست تنها بخشی از معیارهایی به شمار می آید که بر اساس آن تصمیم گیر نهایی صورت می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *