مقالات

چه عواملی کیفیت هود توکار را تعیین میکند؟

هود مخفی آشپزخانه بیمکث 2068

در آشپزخانه هایی که کابینت های یکدست وجود دارد حس سادگی و سبکی به افراد منتقل می شود. برای این نوع طراحی ها معمولا از هود توکار استفاده می شود تا حس یک دست بودن سطح کابینت از بین نرود. هود های مخفی داخل کابیت قرار می گیرند و شما با یک نگاه متوجه وجود هود نخواهید شد.

آیا با مزایای یک هود توکار باکیفیت آشنایی دارید؟

یک هود توکار با کیفیت، هود آشپزخانه ای است که بتواند شما را از شر بو های نامطلوب و دود خلاص کند؛ اما یک هود توکار ایده آل آن است که این کار را در زمان و با صدای کمتری انجام دهد.

 

هود آشپزخانه توکار

 

پس در هنگام خرید یک هود توکار باکیفیت بایست به قدرت مکش آن و صدای تولید شده در هنگام کار کردن هود توجه کنیم.

تا انتهای این مقاله با ما باشید تا بتوانید یک هود توکار کارآمد را از هود آشپزخانه ی معمولی تمیز دهید.

 

سایز هود توکار و هماهنگی آن با اجاق گاز را فراموش نکنید!

در هنگام نصب کابینت و خرید هود توکار به اندازه ی اجاق گاز خود دقت بکنید، تا بتوانید هود مخفی با اندازه ی مناسب را انتخاب کنید؛ زیرا اگر اندازه ی هود توکار آشپزخانه با اجاق گازتان متناسب نباشد شما نمی توانید از ماگزیمم توانایی هود توکار خود استفاده کنید. معمولا برای اجاق گازهایی با 3 و یا 4 شعله هودهایی با عرض 60 سانتی متر، اجاق گازهای 5 شعله 70و یا 80 سانتی متر و اجاق گاز های 6 شعله هودهایی با عرض 90 سانتی متر استفاده می شود.

هود مخفی و توکار در داخل کابینت نصب میشود پس باید به فضایی که برای نصب آن درنظر میگیریم نیز دقت شود.

 

هود آشپزخانه توکار

 

هود توکار، در کابینت در بالای اجاق گاز قرار داده می شود پس باید کابینت بالای اجاق گاز، فضای لازم را برای نصب هود، موتور و لوله خروجی آن داشته باشد.

معمولا الگوی برش هود توکار همراه با آن داده می شود، پس به دفترچه ی راهنما توجه کنید.

 

مکش خوب یک هود توکار در گروی چه عواملی است؟

وظیفه ی اصلی یک هود توکار آشپزخانه تهویه ی هوای پر از بو و ذرات معلق چربی است.

هرچه این کار با سرعت و قدرت بیشتر انجام شود، نشان از برتری هود توکار شما نسبت به دیگر هودهای آشپزخانه دارد.

مقدار مکش هوا به کیفیت موتور ربط دارد.

جنس موتور هودها از پلاستیک و یا فلز است و مسلم است که موتور فلزی کیفیت بهتری را به دنبال خواهد داشت، زیرا فلز نسبت به پلاستیک در برابر حرارت مقاوم تر است و در دمای بالا تغییر فرم و شکل نخواهد داد.

نکته ی دیگر در مورد موتور هود توکار آشپزخانه موتور هایی با دو فن است. این موتور ها به نام موتورهای توربو نام گذاری شده اند و نسبت به یک موتور هود توکار عادی مکش بسیار بیشتری دارند.

موتور توربو هود آشپزخانه

واحد اندازه گیری مکش هوا در هود آشپزخانه متر مکعب بر ساعت است. اگر هود توکار شما دارای مکش 750 متر مکعب در ساعت باشد، تمام هوای آشپزخانه ی 12 مترمربعی، که حجمی در حدود 36 مترمکعب در خود جای می دهد را در 2.88 دقیقه تهویه می کند. برای دیدن هود توکار با مکش بیش از 700 مترمکعب در ساعت می توانید به صفحات هود توکار آروما مراجعه کنید.

 

خرید هود توکار با کیفیت یعنی مکش خوب اما در آرامش!

یکی از مزایای هود توکار آشپزخانه این است که شما با یک نگاه متوجه وجود این هود در آشپزخانه ی زیبای خود نخواهید شد، اما اگر هود توکار مشغول کار باشد حتما از صدای آن به وجود آن پی خواهید برد.

در هودهای توکار جدیدی که شرکت های معتبری چون آروما تولید کرده اند این صدا به حداقل ممکن تقلیل یافته است. دلیل پایین آمدن فرکانس صدای هود توکار آشپزخانه، در هنگام کار، باز به موتور هود توکار بر میگردد. اگر هود توکار شما موتوری قوی و فلزی داشته باشد صدای هود بسیار کم خواهد بود و ممکن است در مکش های پایین، حتی متوجه روشن بودن هود توکار آشپزخانه نشوید. به این نوع هودها، هود سایلت و یا سوپر سایلنت نیز گفته می شود.

ازجمله ی این هود ها می توان به هود آروما FJ90 و هود اخوان H64-tp اشاره کرد.

 

هود آشپزخانه بی صدا آروما d1026

محافظت از موتور هود توکار چگونه است؟

همانطور که می دانید موتور هود توکار آشپزخانه، قلب آن به حساب می آید و محافظت از آن باعث می شود شما سال های سال با خیال آسوده از استفاده، از هود توکار خود لذت ببرید. برای محافظت از موتور هود توکار آشپزخانه از انواع فیلتر ها استفاده می شود. فیلتر در هود آشپزخانه باعث می شود ذرات معلق روغن و چربی وارد هود توکار نشود و به موتور آن آسیب نرسد.

در مدل های مختلف هود توکار آشپزخانه از دو نوع فیلتر استفاده می شود.

فیلتر آلومینیومی:

این فیلتر ها از چند لایه توری آلومینیومی تشکیل شده است که توسط زبانه های پلاستیکی و یا فلزی و در بعضی موارد به صورت مگنتی و آهنربایی بر روی هود و در سر راه جریان مکش هوا قرار می گیرند و مانع رسیدن ذرات چربی به موتور هود توکار آشپزخانه می شوند.

 

فیلتر هود آشپزخانه

 

فیلتر ذغالی:

این نوع فیلتر ها معمولا برای آن دسته از هودهای توکار آشپزخانه کاربرد بیشتری دارد که جایگاهی برای قرار دادن لوله ی خروجی هوا ندارند. این فیلتر های ذغالی، هوای مکش شده توسط هود توکار را تصفیه کرده و دوباره به فضای آشپزخانه بر میگردانند به همین دلیل بعد از مدتی که از استفاده ی این نوع فیلتر می گذرد بهتر است این فیلترها تعویض شوند.

لازم به ذکر است در بعضی از مدل های هود توکار آشپزخانه که دارای فیلتر آلومینیومی هستند، امکان نصب فیلتر ذغالی نیز وجود دارد.

 

هود توکاری انتخاب کنید که از تکنولوژی روز استفاده کند

امروزه عصر تکنولوژی است و همواره به امکانات، وسایل و ابزار در اطراف ما اضافه می شود. برای اینکه از این سیر سریع به روز بودن دور نمانیم بهتر است در هنگام انتخاب و خرید هود توکار آشپزخانه نیز به امکانات جدید آن نیز توجه کنیم.

 

سنسور دود و حرارت:

در بعضی از مدل های هود توکار آشپزخانه حسگر دما و دود قرار داده شده است تا در مواقع لزوم که شما فراموش می کنید هود آشپزخانه را روشن کنید، هود توکار به صورت اتوماتیک شروع به کار کند. برای استفاده از این امکان هود آشپزخانه بایست در حالت استند بای قرار گرفته باشد.

سنسور هود

سنسور چربی:

بعد از استفاده طولانی مدت از هود توکار آشپزخانه ذرات چربی بر روی سطح فیلتر های آلومینیومی هود جمع می شوند. این تجمع باعث می شود هرچه هود بیشتر کارکند کمتر بتواند هوا را مکش کند و بعد از مدتی باعث آسیب رسیدن به موتور هود توکار خواهد شد. اما با وجود حسگر اشباع چربی به شما هشدار داده می شود که فیلترهای هود توکار خود را تمیز کنید و دیگر این امر مهم را فراموش نخواهید کرد.

 

سیستم ترموگارد در هود آشپزخانه ی توکار:

ترموگارد یعنی محافظ حرارتی و سیستم ایمنی. اگر دمای موتور هود توکار، در صورت روشن ماندن طولانی و یا استفاده بلند مدت از دور آخر قدرت موتور، بالا برود این حسگر باعث می شود که هود توکار به صورت اتوماتیک خاموش شود و کمی استراحت کند و دوباره به چرخه ی کار برگردد. وجود ترموگارد در موتور هود توکار آشپزخانه باعث افزایش عمر موتور آن میشود.

ترموگارد

 

نمایشگر دیجیتال و صفحه کلید لمسی:

قطعا استفاده از هود مخفی که صفحه کلید آن لمسی باشد بسیار لذت بخش و راحت تر است. اکثر هودهای توکار با صفحه ی تاچ دارای ریموت کنترل نیز می باشند تا کنترل هود آشپزخانه، هر لحظه که بخواهید درد دستان شما باشد.

 

گارنتی خوب، تضمین خیالی آسوده در استفاده از هود توکار!

ضمانت و گارانتی یک کالا همواره نشان دهنده ی اعتماد تولید کننده به محصول خود است. هرچه این ضمانت معتبرتر باشد این پیام را به خریدار می رساند که می تواند بدون دغدغه سال های متمادی و طولانی از کالای منتخب خود استفاده کند و نگران هزینه ی تعویض و تعمیر آن نباشد.

پس بعد از انتخاب کالای خود حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز دقت کنید تا در آینده دچار کلافگی و سردرگمی نباشید.

گارانتی

 

خرید آنلاین از بیژه راحتی بیشتر همراه با اطلاعات کافی!

ما در سایت فروشگاه آنلاین بیژه در کنار شما هستیم تا بتوانیم بهترین و کامل ترین اطلاعات را درباره ی کالاهای مورد نظر شما در اختیارتان قرار دهیم.

شما می توانید در سایت فروشگاه آنلاین بیژه مطالب مفیدی را در قسمت مقالات پیدا کرده و با مطالعه ی آنها انتخابی آگاهانه داشته باشید.

بعد از مطالعه ی مقالات تخصصی می توانید انواع مختلف و برند های مختلفی، که محصول مورد نظر شما را تولید کرده اند را در سایت بیژه در قسمت محصولات ایرانی و یا محصولات خارجی پیدا کنید و مشخصات فنی مخصوص هر یک ار کالا ها را مطالعه کرده، عکس ها مختلفی از محصول را دیده و چندین کالا را با هم مقایسه کنید.

تماس با بیژه

ما مطمئن هستیم شما از این گشت و گذار در سایت بیژه اطلاعات مفیدی را بدست خواهید آورد و اگر همچنان سوالی ذهن جستجوگر شما را مشغول کرده است، کافی است با کارشناسان خبره ی ما تماس بگیرید و با پاسخ آنها، سوال را از ذهنتان پاک کنید.

ما همواره از لحظه تصمیم، انتخاب، خرید و بعد از آن با شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *